Mörkret inom oss alla

Om man får höra något tillfälligt många gånger börjar man inom kort tro på att det är sant.. Jag byte jobb för att dom fick mig att känna mig så värdelös som man kan känna sig, jag mådde botten helt enkelt. Nu har jag ett nytt jobb som jag trodde skulle vara bättre med även på detta jobb får man höra hur värdelös och korkad man är, jag har varit där i tre veckor o kan göra saker fortare än de som varit där i 7 år men ändå är jag för långsam, för korkad för att fatta när någon ska förklara hur jag har gjort något fel på något som ingen har visat mig hur jag ska göra från första början.. Så nu ligger man o fruktar för morgondagen då man vet att man kommer bli kallad ordet korkad igen 😔 Det känns verkligen att bli kallad det hela tiden, och jag har till och med fått höra det i min vardag och då menar jag mitt sociala liv (fotboll) jag är för långsam, för lat, döv, blind och en massa annat. Jag har lyckats få en kraftig blödning i mitt högra knä på den allra första matchen, men jag har ställt upp och spelat den andra matchen och den tredje. Nu har jag ännu en blödning men nu i vänster knä medans den första inte har släppt efter två veckor, det gör ont när jag går men jag får bara höra att jag ska börja ihop och inte vara så känslig. 

Så som jag sagt innan: om man hör något tillräckligt många gånger börjar man inom kort tro på att det är sant! Jag har insett nu att jag är VÄRDELÖS 👎 
Och folk undrat varför jag inte kan visa känslor, jag lärde mig i en tidig ålder att inte lita på folk, att stänga in känslorna och att inte prata om känslor med andra. Jag lärde mig detta då jag är yngst i en skara på 7 systrar som alla har haft sina problem i livet, jag kom alltid sist så jag slutade helt enkelt visa vad jag kände. Jag gråter sällan men när jag gör det är jag oftast ensam i mörkret så ingen kan se hur sårbar jag verkligen är. 
Så ja, drömmen är att bara släppa allt och försvinna o h se om någon ens skulle märka något.. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pinkida

Just because I don´t care doesn´t mean I don´t undrestand!

RSS 2.0